weekend och 4 månader

Den här helgen har jag varit ledig, huuur skönt som helst!

I lördags var det fullt upp hela dagen lång. Vi började med att åka till Maxi och storhandla riktigt ordentligt. Vi var duktiga och köpte en massa mat, och så vann vi på Ica-lotteriet också. Tre gratisvaror. Vucenpoäng med Icakort och gemensamt konto, eller vad? Sen hem och tvätta - mer vuxenpoäng.

Vid tre mötte jag upp Ems på stan och handlade lite presenter, och sen gick vi hem hit. En stund senare dök Julle upp också och vi började tagga inför kvällens fest. Det blev en flaska bubbel-rosé och några goda drinkar innan vi drog oss till Skänninge. Det var stor fest med middag och allt, där vi firade Stephanies, Lovisas och Johannas 20-årsdagar.

Igår var både Jontis och jag trötta och sega. Älskling hade varit på inkilning med laget kvällen innan och jag hade ju vart på fest. Så vi slappade hela dagen i soffan framför Solsidan-boxen. Mys. Sen dök mamma, pappa och Elin upp här med ett vitrinskåp som vi önskat oss. Det blev att bygga ihop det (jag nöjde mig med att putsa glasväggarna, de andra fick sköta resten) och en kvällsfika. Mys.

Senare på kvällen när de andra åkt hem och jag spöat Jonte i yarre två gånger i rad så blev jag utkörd ur lägenheten av min sambo. Han hade en överaskning, vi firade 4 månader igår. Så jag fick vackert sitta och vänta i trapphuset tills han släppte in mig igen. Jag var tvungen att blunda, och han ledde in mig i vardagsrummet. När jag sen öppnade ögonen så fick jag se det finaste någon någonsin gjort för mig. Det var massor av tända ljus i hela rummet och det låg rosblad på hela sängen och även på golvet. Han hade satt på låten "bed of roses" och det var så romantiskt..  Sen drack vi bubbel och åt choklad, och jag inte med ord beskriva hur underbar min kille är. Jag älskar honom mest av allt. Det var den finaste 4-månadersdagen man kan tänka sig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0